Kocaeli Sanayi Odası yaptığı yazılı açıklamada “COVID 19 testlerine esas olmak üzere fabrikalarda işçilerin ağız ve burunlarından örneklem alınması, alınan örneklemlerin barkodlanarak, soğuk taşıma zinciri aracılığı ile Gebze Teknik Üniversitesi’nde, Sağlık Bakanlığı Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TUSEB) tarafından kurulan laboratuara test edilmek üzere teslim edilmesinden oluşan tüm süreçte işçilerimizin cebinden tek kuruş çıkmamaktadır” denildi.
Zeytinoğlu açıklamada iddiaları şu şekilde yanıtlandı:
"Kocaeli sanayi kuruluşlarında işçilere yönelik olarak çalıştıkları fabrikalara, bizzat gidilerek işçilerin ağız ve burunlarından örneklem alınması ve test merkezine teslim edilmesi sanayiciler açısından ‘zorunlu’ değil ‘isteğe ve talebe bağlı’ olarak yapılmaktadır.
Sağlık Bakanlığı TUSEB tarafından Gebze Teknik Üniversitesinde kurulan laboratuvarda Korona test hizmetleri bütünüyle ücretsiz olarak yapılmaktadır..
Örneklem toplanmasının bedeli test yaptırmak isteyen sanayicilerce ödenmekte, iddia edildiği gibi işçiler ya da vatandaşlardan herhangi bir bedel alınmamaktadır.
Bireylerden örnek toplama hizmeti verecek firma, proje kapsamında yer alan 11 Organize Sanayi Bölgesi yöneticilerinin de katılımıyla oluşturulan komisyon tarafından toplanan fiyatlar üzerinden belirlenmiştir. İhalede en düşük teklifi KDV dahil 30 TL olarak veren firma seçilmiş, ilgili personelin eğitimi devlet tarafından sağlanmıştır.
Tüm bu nedenlerle ‘rant sağlandığı’, ‘sanayicilerin dolandırıldığı’, ‘sanayicilere baskı yapıldığı’, ‘rantın işçilere fatura edildiği’ gibi iddialar bütünüyle gerçek dışı ve çirkin iftiralardır. "
İşçi dostu uygulama için talep sanayiciden geldi
Bu hizmet doğal olarak işçi dostu bir uygulamadır. Bu yönüyle tüm bilim adamları tarafından gerekliliği dile getirilen önleyici bir tarama hizmetidir. İkinci olarak bu talep asıl olarak herhangi bir otorite ya da kuruluş tarafından zorla yaptırılan bir uygulama olmayıp, bütünüyle Koronavirüsün işletmelerde yayılımını önlemeye yönelik olarak yapılan toplantılar esnasında sanayiciler tarafından gerçekleştirilmesi istenen bir talep olarak gündeme gelmiştir. Bu nedenle sanayicilere ‘testlerin zorunlu olduğu’ gibi bir baskı yapıldığı iddiaları de gerçek dışıdır.
Çünkü Koronavirüs ile mevcut yasal zorunluluklar çerçevesinde yapılan mücadele sırasında, virüs belirtileri ortaya çıktıktan sonra geç kalınmış olmakta, vakaya yakalanan işçimiz açısından daha ağır tedavi süreçlerinin başlaması zorunlu olduğu gibi, sözkonusu vakanın etkileşim içinde olduğu kişilerin de bulunması zorunluluğu, fabrikalarda karantinalara, zorunlu duruşlara yol açmaktadır. Bu nedenle önleyici taramalarla Koronavirüsün daha başlangıç aşamasında tespit edilmesi mümkün olmaktadır.
İşçilere yönelik bir maliyet yok
"Ağızdan ve burundan örneklem alınması zorunlu olmadığı gibi, yerinde örneklem alınmasına yönelik olarak, alınacak kişi başına KDV dahil, 30 TL tutarındaki bedelin işçiler ya da vatandaşlar tarafından ödenmesi de bütünüyle gerçek dışıdır.
30 TL tutarındaki bedel sözkonusu testleri yaptırmak için gönüllülük esası ile başvuran işveren tarafından ödenmektedir.
Aynı şekilde bazı Organize Sanayi Bölgesi yönetimleri de bölgelerinde faaliyet gösteren işletmelerin işçilerinin sözkonusu örneklem alınmasına yönelik tüm giderlerini kendi kaynaklarından karşılamaktadır. "
Testler zaten ücretsiz
"COVID-19 Testi yaptırmak isteyen işletme sahipleri sadece çalışanlardan örneklem alınmasına bedel ödemektedir. Gebze Teknik Üniversitesi’nde kurulan laboratuvarda yapılan COVID-19 testleri testlerin devletimizin sağlık politikaları gereği ücretsizdir."
14 bin test tamamlandı
"Yüklenici firma tarafından sürdürülen örneklem toplanması çalışması, 60 kişilik 20 ayrı ekip ile sürdürülmektedir. Bu kapsamda, bugüne kadar 14 bin işçimizin testleri tamamlanmıştır.
Sanayicilerimizden gelen talep üzerine oluşturulan, Sağlık Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından ‘pilot proje’ olarak ilan edilen bu proje, genişletilerek diğer sanayi illerinde de uygulanacaktır.
Bu projenin virüsle mücadele, işçi sağlığının korunması ve aynı zamanda üretim sürecinin kesintisiz devam ettirilmesi bakımından Türkiye sanayi için de örnek olacağı görülmektedir.
Üretimin sürdüğü tüm işletmelerimizin, hızla bulaşabilen Koronavirüs tehdidine açık olduğu ortadadır. Bu tehdidin ‘vaka ile sonuçlanmasını’ beklemek yerine bunu önlemeye çalışmak sanayicilerin doğal sorumluluğudur. Sanayiciler de bunu kendi kaynakları ile gerçekleştirmektedir.
Sanayicilerin kendi kaynaklarını harekete geçirerek, devletimizin de desteği ile akla ve bilime uygun bir şekilde Koronavirüs ile mücadele etmeye yönelik çabasının, bazı küçük hedefli politik hesaplara kurban edilerek adeta önlenmeye çalışılması, üretim çarklarının dönmesi için her türlü bedeli ödemek zorunda kalan Türkiye sanayicilerine yarardan çok zarar getirecektir.
Unutulmamalıdır ki, Türkiye imalat sanayinin yüzde 13’ünü karşılayan Kocaeli, Türkiye ekonomisinde çok önemli bir rol almakta, gerek işçi sağlığı, gerek sanayi kuruluşlarının kesintisiz üretiminin sağlanması Türkiye ekonomisi açısından büyük önem taşımaktadır."
Zeytinoğlu açıklamada iddiaları şu şekilde yanıtlandı:
"Kocaeli sanayi kuruluşlarında işçilere yönelik olarak çalıştıkları fabrikalara, bizzat gidilerek işçilerin ağız ve burunlarından örneklem alınması ve test merkezine teslim edilmesi sanayiciler açısından ‘zorunlu’ değil ‘isteğe ve talebe bağlı’ olarak yapılmaktadır.
Sağlık Bakanlığı TUSEB tarafından Gebze Teknik Üniversitesinde kurulan laboratuvarda Korona test hizmetleri bütünüyle ücretsiz olarak yapılmaktadır..
Örneklem toplanmasının bedeli test yaptırmak isteyen sanayicilerce ödenmekte, iddia edildiği gibi işçiler ya da vatandaşlardan herhangi bir bedel alınmamaktadır.
Bireylerden örnek toplama hizmeti verecek firma, proje kapsamında yer alan 11 Organize Sanayi Bölgesi yöneticilerinin de katılımıyla oluşturulan komisyon tarafından toplanan fiyatlar üzerinden belirlenmiştir. İhalede en düşük teklifi KDV dahil 30 TL olarak veren firma seçilmiş, ilgili personelin eğitimi devlet tarafından sağlanmıştır.
Tüm bu nedenlerle ‘rant sağlandığı’, ‘sanayicilerin dolandırıldığı’, ‘sanayicilere baskı yapıldığı’, ‘rantın işçilere fatura edildiği’ gibi iddialar bütünüyle gerçek dışı ve çirkin iftiralardır. "
İşçi dostu uygulama için talep sanayiciden geldi
Bu hizmet doğal olarak işçi dostu bir uygulamadır. Bu yönüyle tüm bilim adamları tarafından gerekliliği dile getirilen önleyici bir tarama hizmetidir. İkinci olarak bu talep asıl olarak herhangi bir otorite ya da kuruluş tarafından zorla yaptırılan bir uygulama olmayıp, bütünüyle Koronavirüsün işletmelerde yayılımını önlemeye yönelik olarak yapılan toplantılar esnasında sanayiciler tarafından gerçekleştirilmesi istenen bir talep olarak gündeme gelmiştir. Bu nedenle sanayicilere ‘testlerin zorunlu olduğu’ gibi bir baskı yapıldığı iddiaları de gerçek dışıdır.
Çünkü Koronavirüs ile mevcut yasal zorunluluklar çerçevesinde yapılan mücadele sırasında, virüs belirtileri ortaya çıktıktan sonra geç kalınmış olmakta, vakaya yakalanan işçimiz açısından daha ağır tedavi süreçlerinin başlaması zorunlu olduğu gibi, sözkonusu vakanın etkileşim içinde olduğu kişilerin de bulunması zorunluluğu, fabrikalarda karantinalara, zorunlu duruşlara yol açmaktadır. Bu nedenle önleyici taramalarla Koronavirüsün daha başlangıç aşamasında tespit edilmesi mümkün olmaktadır.
İşçilere yönelik bir maliyet yok
"Ağızdan ve burundan örneklem alınması zorunlu olmadığı gibi, yerinde örneklem alınmasına yönelik olarak, alınacak kişi başına KDV dahil, 30 TL tutarındaki bedelin işçiler ya da vatandaşlar tarafından ödenmesi de bütünüyle gerçek dışıdır.
30 TL tutarındaki bedel sözkonusu testleri yaptırmak için gönüllülük esası ile başvuran işveren tarafından ödenmektedir.
Aynı şekilde bazı Organize Sanayi Bölgesi yönetimleri de bölgelerinde faaliyet gösteren işletmelerin işçilerinin sözkonusu örneklem alınmasına yönelik tüm giderlerini kendi kaynaklarından karşılamaktadır. "
Testler zaten ücretsiz
"COVID-19 Testi yaptırmak isteyen işletme sahipleri sadece çalışanlardan örneklem alınmasına bedel ödemektedir. Gebze Teknik Üniversitesi’nde kurulan laboratuvarda yapılan COVID-19 testleri testlerin devletimizin sağlık politikaları gereği ücretsizdir."
14 bin test tamamlandı
"Yüklenici firma tarafından sürdürülen örneklem toplanması çalışması, 60 kişilik 20 ayrı ekip ile sürdürülmektedir. Bu kapsamda, bugüne kadar 14 bin işçimizin testleri tamamlanmıştır.
Sanayicilerimizden gelen talep üzerine oluşturulan, Sağlık Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından ‘pilot proje’ olarak ilan edilen bu proje, genişletilerek diğer sanayi illerinde de uygulanacaktır.
Bu projenin virüsle mücadele, işçi sağlığının korunması ve aynı zamanda üretim sürecinin kesintisiz devam ettirilmesi bakımından Türkiye sanayi için de örnek olacağı görülmektedir.
Üretimin sürdüğü tüm işletmelerimizin, hızla bulaşabilen Koronavirüs tehdidine açık olduğu ortadadır. Bu tehdidin ‘vaka ile sonuçlanmasını’ beklemek yerine bunu önlemeye çalışmak sanayicilerin doğal sorumluluğudur. Sanayiciler de bunu kendi kaynakları ile gerçekleştirmektedir.
Sanayicilerin kendi kaynaklarını harekete geçirerek, devletimizin de desteği ile akla ve bilime uygun bir şekilde Koronavirüs ile mücadele etmeye yönelik çabasının, bazı küçük hedefli politik hesaplara kurban edilerek adeta önlenmeye çalışılması, üretim çarklarının dönmesi için her türlü bedeli ödemek zorunda kalan Türkiye sanayicilerine yarardan çok zarar getirecektir.
Unutulmamalıdır ki, Türkiye imalat sanayinin yüzde 13’ünü karşılayan Kocaeli, Türkiye ekonomisinde çok önemli bir rol almakta, gerek işçi sağlığı, gerek sanayi kuruluşlarının kesintisiz üretiminin sağlanması Türkiye ekonomisi açısından büyük önem taşımaktadır."






