Kocaeli'de yaklaşık 2 ay önce çıkan yangında 5 kardeşin plastik enjeksiyon fabrikaları küle döndü. Yakınlarının mezbahasına geçen kardeşler, ödünç aldıkları makinelerle üretime devam ediyor.
Gebze ilçesinde yaşayan 5 kardeş, 9 yıl önce bir plastik enjeksiyon fabrikası kurdu. 9 yıl boyunca fabrikalarını büyüterek onlarca firma için üretim yapan kardeşler, yaklaşık 2 ay önce çıkan bir yangınla adeta yıkıldı. Çıkan yangın sonrasında yaklaşık 150 kişinin ve ailelerinin ekmek kapısı olan fabrika tamamen küle döndü. Yangınla birlikte bütün birikimlerini kaybeden Yılmaz ailesi, işçilerini ve müşterilerini mağdur etmemek için bir yakınlarının kesimhanesine geçerek ödünç aldıkları makinelerle üretim yapmaya devam etti.
"BİZ HİBE DEĞİL, SADAKA DEĞİL, GERİ ÖDEME ŞARTIYLA UFAK BİR KREDİ İSTİYORUZ"
Çıkan yangında tüm fabrikayı kaybettiklerini söyleyen Volkan Yılmaz, "Her şeyimizi kaybettiğimizden dolayı tekrar müşterilerimize cevap vermek adına bir komşumuzun kesimhanesinde, mezbahasında üretim yapmaya çalışıyoruz. Tekrar kurulum yapabilmek için var olan mal varlığımızı şu an satamıyoruz. Bankalardan yasaklandığı için hiçbir şekilde kredi kullanıp tekrar kurulum aşamasına geçemiyoruz. Gittiğimiz tüm kapılar kapandı. Biz hibe değil, sadaka değil, geri ödeme şartıyla ufak bir kredi istiyoruz. Tekrar kurulup, üretimimize devam edebilmek için. 70’ yakın personelimiz var. Ödünç aldığımız bir makineyle üretim yapıyoruz. Buranın dört bir yanı açık, yağmur üzerimize yağıyor" dedi.
"ELİMİZDE NE İMKAN VARSA ONU KULLANDIK"
Kendilerinin mal varlıkları olduğunu ancak satamadıklarını aktaran Yılmaz, "Sicilimizin bozukluğundan değil, çalıştığımız bankalar kredi vermediği için kredi çekemiyoruz. Aksi takdirde yangından sonra bütün olumsuzluklara rağmen, fabrikamız yandı orayı tadilat ettiriyoruz. Aynı zamanda yazılan çeklerimizin ödemesini teker teker hiç kimseyi mağdur etmeden borçlarımızı günü gününe ödeyip, elimizden geldiği kadar, elimizde ne imkan varsa onu kullandık. Kesinlikle kimseyi zor durumda bırakmadık" diye konuştu.
"YENİDEN DEVLETİMİZE, MİLLETİMİZE, ELEMANIMIZA HİZMET ETMEKTE ISRARLIYIZ"
Yangından sonra tüm işçilerin yanlarında olduklarını kaydeden Yılmaz, "Bu personelimizin tamamının bizim arkamızda durmasından kaynaklı yeniden üretime başlayabileceğimizi, müşteri potansiyelimizin hazır olduğundan, iş tecrübemizin yüksek olduğundan dolayı tekrar kurulum aşamasına geçtik. Elemanımızın zor şartlar altında bizimle beraber çalışması sebebiyle biz bir an önce onarılan fabrikamıza geçip, orada devletimize, milletimize, elemanımıza hizmet etmekte ısrarlıyız" şeklinde konuştu.
Genel
Yayınlanma: 05 Ekim 2022 - 16:10
Fabrikaları kül oldu ama kimseyi mağdur etmediler
Genel
05 Ekim 2022 - 16:10
İlginizi Çekebilir








